Úvod &gt: Aktuality &gt: 3D skenery ve filmu

3D skenery ve filmu

26. května 2015

Zajímalo vás někdy, jak je možné, že věci ve filmech vybuchují, přeměňují se, tříští se a lidé dělají nemožné kaskadérské kousky? Připravili jsme pro vás vhled do těchto filmových tajemství.

"Jsme v nové éře filmové tvorby a díky 3D skenerům dokáží filmoví režiséři vše, co chtějí," říká Nick Tesi, zakladatel firmy TNG, která se specializuje na vizuální efekty.

Práci společnosti TNG jste mohli vidět například ve filmech Na hraně zítřka, Muž z oceli, Ospalá díra, Muži, kteří nenávidí ženy a další.

Díky 3D skenerům Artec Eva a Artec Spider mohou vzniknout modely postav a rekvizit, které následně ve filmech explodují, roztříští se, promění se, prostě dokáží cokoliv, co vás jen napadne.

Skener Artec Eva se většinou využívá pro skenování hlav a těl a Artec Spider je užitečný při skenování rekvizit a detailů na těle, které potřebují jemný sken. Jedna z největších výzev, které TNG skenovalo, byla postava oblečená ve složité zbroji.

3D skenery jsou nedílnou součástí filmového průmyslu

3D skenování objektu začíná tím, že jsou udělány referenční obrázky, které jsou převedeny do 3D modelu, následně je přidána textura a neustále se kontroluje, jestli je 3D objekt co nejvíce totožný se svým reálným obrazem. Jakmile je objekt naskenován, naskenovaná data jsou spojeny dohromady. Ve chvíli, kdy specialista na 3D skenování usoudí, že naskenovaný objekt je věrný své předloze, je sken hotový a může být zpracován.

Čas, který je potřebný ke zpracování dat záleží na rozlišení, kterého je potřeba dosáhnout. Jakmile je proces hotový, 3D modeláři se mohou pustit do práce. 

Naskenovaná amazonská válečnice

Jednotlivé 3D modely jsou uchovány a jsou následně použity například v situaci, kdy je potřeba dotočit nějaký detail, ale herec zrovna není k dispozici.

Budoucnost filmových efektů

Jak se 3D skenery a 3D modelování vyvíjí, za chvíli bude téměř nemožné určit, které postavy jsou reálné, a které jsou počítačově vytvořené. Brzy filmy i  televizní pořady budou, stejně jako videohry, kompletně digitální - pozadí, popředí, postavy, atd., to vše poskytne plně digitální zábavu ve všech médiích v nepředvídatelném časovém horizontu.

V budoucnu bude téměř nemožné rozlišit, jestli je objekt reálný, nebo digitálně vytvořený.

Více informací a novinek ze světa 3D skenování najdete na našich Facebookových stránkách.

Mohlo by vás zajímat:

Chtěli byste mít doma nohu slavného fotbalisty?
Fotbalovým fanouškům není nutno představovat Davida Alabu, co ale o něm možná nevíte, je, že se jeho noha stala předlohou pro trofej letošního Coca-Cola Cupu. Podívejte se na další nevšední využití 3D skeneru Artec Eva!

Google Art Projekt zapojil i 3D technologie
V Google Art Projekt online galerii si můžete prohlédnout více jak 90,000 uměleckých děl, které pocházejí z více než 500 světových muzeí. A to už je pořádná sbírka umění!

Jak ušetřil 3D skener čas a peníze slévárně?
Společnost Willman Industries Inc. poskytla postřehy z využívání 3D skeneru Artec Eva při výstupní kontrole kvality. Ukázalo se, že je pro ně 3D skener skvělým pomocníkem, který šetří nejen čas ale i peníze. Pojďte se seznámit s jejich zkušenostmi.

 
 
Mapa webuO webu | Tisknout stránku  | 
|
Vyrobila: Omega Design
 
 
 
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Další informace  Rozumím