Úvod &gt: Aktuality &gt: 3D skener Artec Eva digitalizuje postavy pro seriál Sleepy Hollow

3D skener Artec Eva digitalizuje postavy pro seriál Sleepy Hollow

25. října 2016

Schopnosti 3D skeneru Artec Eva byly prověřeny při snímání komplikovaného kostýmu démona pro epizodu seriálu Sleepy Hollow. Jak si s tímto zadáním poradil?

Finální podoba postavy starověkého démona Wraitha v seriálu Sleepy Hollow

Skener Artec Eva využila americká společnost Second Chance Games & Visual Effects, která spolupracuje na tvorbě speciálních efektů a 3D vizualizací pro filmy a pořady s televizní společností Century Fox. Jejich úkolem bylo oskenovat celého herce v komplikovaném černém hábitu a vytvořit jeho digitálního dvojníka. 

Plášť, který na sobě měla postava starověkého démona Wraitha, byl vyroben z různých druhů materiálů. K jeho zhotoveny byly použity děrované, lesklé i matné látky. Tyto vlastnosti a zároveň barva kostýmu představovaly pro splnění zadání největší výzvu.

Precizní a snadné skenování

Tým se nejprve rozhodl pro skenování objektu s využitím defaultního nastavení (standard). Pro maximální kvalitu výstupu musel být mód mírně upraven. Jas materiálu byl potlačen na minimální hranici, čímž se zamezilo nežádoucímu oslnění senzoru přístroje. Také byla zvětšena citlivost a samotné snímání probíhalo velmi pomalu. Vzhledem k velikosti celkové plochy byl plášť rozdělen do několika sekcí, které se vzájemně překrývaly.

 Digitalizovaná podoba modelu postavy démona v programu ZBrush s texturou

Digitalizovaná podoba modelu postavy démona v programu ZBrush bez textury

Pro urychlení a zefektivnění práce při tvorbě modelu byla na přístroj Artec Eva upevněna rukojeť s malým monitorem, který byl pomocí HDMI portu připojen k počítači. Snímky tak mohly být >pozorovány v reálném čase, bez nutnosti zpětné kontroly. 

Člen realizačního týmu při práci s ručním monitorem připevněným k modelu Eva

Pro případ, že by se plášť na herci posunul a odhalil tak jeho kůži, muselo být zvlášť nasnímáno i jeho tělo. Proto byla provedena skenování prakticky dvě – samotného kostýmu a figuranta zvlášť. V editoru ZBrush byly poté modely sloučeny a optimalizovány pro naprosté odstranění překážek při vykreslování obrazu.

3D skener Artec Eva se tak ukázal jako výborné zařízení pro zvládnutí náročných úkolů v podobě digitalizace tmavých a materiálově diferencovaných povrchů.

Zajímá vás, jak si tento model dokáže poradit s vaším úkolem? Naši produktoví specialisté vás rádi seznámí s detailními informacemi.

Mohlo by vás zajímat:

3D skenery pomáhají rekonstruovat vzhled člověka
3D skenery společnosti Artec 3D urychlují výzkum vědců na skotské univerzitě University of Dundee. Nachází zde své uplatnění v archeologii, anatomii i forenzním odvětví.

Plastická chirurgie představuje budoucí vzhled pomocí 3D modelů
Všichni klienti plastické chirurgie si před zákrokem pokládají obdobné otázky. Zvažují, zda bude operace stát za to a jak budou poté vypadat. Díky 3D skenování mohou poprvé v historii estetické medicíny získat na tyto otázky přesnou odpověď.

Archivace kosterních pozůstatků nalezených poblíž terakotové armády
Lehké ruční 3D skenery Artec Spider byly využity k přesnému zachycení tvaru a struktury lebek a dalších lidských kosterních pozůstatků nalezených v okolí mauzolea, které ukrývá světoznámou terakotovou armádu.

Originální článek najdete na stránkách Artec 3D.

 
 
Mapa webuO webu | Tisknout stránku  | 
|
Vyrobila: Omega Design
 
 
 
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Další informace  Rozumím